Tampongsjukan - sant eller falskt???

Hallå alla fina (alltså alla på hela jordklotet eftersom alla är fina på ett eller annat sätt, alla har goda egenskaper.. okej förutom Hitler då hihi)!!!

"Toxic Shock Syndrome, TSS, blev känd i slutet av 1970-talet. De flesta fallen var unga kvinnor som hade insjuknat under sin menstruation. Kvinnorna använde tampong, vilket är anledningen till att sjukdomen fick namnet "tampongsjuka"." - står det på vårdguiden.se.

Jag undrar om detta är sant, det låter konstigt tycker jag. Jag har aldrig träffat någon med TSS och då har jag ändå träffat många människor i mina dagar. Tycker ni det låter konstigt? Kommentera! Ska man sluta med tampong nu helt plötsligt? Alltså ibland undrar man om vårdguiden.se föröker sprida skräckpropaganda eller något... Man blir ju rädd liksom. Alltså jag vill inte går runt med binda så jag ska nog fortsätta med mina tampisar trots allt hihi!

Ha det bra ALLA fina! Vi på redaktionen återkommer :)

Kramisar livetienbinda


Ps. Saknar julen och alla vackra julgranskulor! De är så vackra tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0